Podcasten er et populært og viktig medium for bedrifter og organisasjoner som vil nå sitt publikum. Det er et medieformat som engasjerer lyttere (kunder) og gir dem nyttig informasjon, som de kan dele med andre.
Det er også et flott verktøy for å bygge tillit og troverdighet hos ditt publikum, samt utvikle merkevaren din på et mer personlig og relasjonelt plan.
I denne artikkelen vil jeg forklare hvorfor du bør starte en lydpodcast, og hvordan det kan være til nytte for bedriften din:
1. Merkevarebevissthet
2. Økt synlighet
3.Bedre søkemotorrangeringer
4.Økt deling av sosiale medier
Podcast er en relativt ny og aktuell måte for kommunikasjon som skaper fellesskap. Fellesskap rundt ditt fagfelt og de premisser du setter for journalistisk innhold. Samt at du bygger tillit til lyttere ved å skape en arena for deling av kunnskap.
Podkast er radio-on-demand. Samtidig som formatet kan leve litt friere enn de stramme tidsrammene som Radio er avhengig av. En podkast kan vare lengre enn planlagt når dialogen blir interresant.
En nettside passivisere lytteren til å lese, eller se, i skjermen på datamaskinen. Podkast åpner for å lytte mens blikket kan vandre på andre ting. Man kan kjøre bil eller trene, gjøres husarbeid eller lage middag.
Mye av podkastens suksess, og hvorfor den vekker interesse hos yngre, er friheten til å konsumere samt to forhold: Opplevelsen av tilfeldighet. Samtalen kan ta en ny retning. Og at stemmen avslører mer personlighet hos aktørene enn ren tekst.
Som bedrift blir Podcast er en fin måte for deg til å være en del av bransjens budskap. Det er også en mulighet til å posisjonere dine folk som eksperter på det valgte emnet og bygge tillit blant kunder som lytter til episodene dine.
Her er fem grunner til at du bør starte en podcast:
1. Du når både kjente og nye målgrupper.
2. Du bygger tillit hos publikum og posisjonerer deg selv som en relevant arena på det valgte emnet.
3. Podcaster kan være en god kilde for styrket posisjon og omdømme. Ved å invitere gjester kan du skape økt oppmerksomhet, potensielle salg og innsikt i virksomheten.
4. Du kan fremheve spesifikke produkter og tjenester som passer inn i den større historien du forteller gjennom podcasten.
5. Podcaster har høyere verdi på lang sikt, sammenlignet med andre former for innhold som blogger eller white papers (som vanligvis leses en gang og deretter glemmes).
Ved å legge opp til dialog vil din podkast bli en arena for gode samtaler. Dette vil bidra til en bedre posisjon for salg av produkter eller tjenestene i fremtiden.
Dette krever imidlertid nøye planlegging, slik at hver episode gir mening og tilfører verdi for lyttere (og potensielle kunder). Det krever også oppfølging av statistikk, analyser og en bevisst strategi for aktivering av lytteren.
For StoryPhone handler podkast om formidling og læring. Lytteren skal lære og gjestene skal formidle. De skal dele sine tanker, erfaringer, idéer og refleksjoner.
Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat om hvordan podkast kan bli en del av ditt omdømme, posisjon og utvikling av nettverk.
Comentários